BrandTour - Building Regional Actions for New Developments in Tourism



BRANDTour heeft als doel om de capaciteit te verhogen van de verschillende partners om toerisme te ondersteunen door  promotie, innovatie en diversificatie van het aanbod. Het project streeft naar betere beleidsinstrumenten om nieuwe, op maat gemaakte toeristische producten te ontwikkelen die potentiële nieuwe doelgroepen kunnen aantrekken en de inkomende stromen naar de EU kunnen bevorderen.

Door interregionale samenwerking zullen de partners betere instrumenten ontwikkelen om:

- de zichtbaarheid en marktopname van bekende en minder bekende bestemmingen te verbeteren;

- valoriseren van attracties door betere marketing, branding en communicatie;

- aanbod innoveren door toeristische KMO's en producten te clusteren ;

- verhogen van synergieën tussen private en publieke toeristische stakeholders;

- meer gepersonaliseerde pakketten ontwikkelen door het aanbod te diversifiëren;

- gebruik maken van lokale waardeketens en uitmuntendheid om thematisch en ervaringsgericht toerisme te ontwikkelen.

Deze instrumenten zullen de expertise van de Europese toerisistische KMO's verbeteren om de marktuitdagingen het hoofd te bieden, de seizoensgebondenheid te verminderen en het economische potentieel van de sector te maximaliseren.

Financiële info

Projectleider

Regione Toscana promozione turistica, legislazione turismo e commercio

Partners

Economische Raad voor Oost-Vlaanderen (EROV), Regio Kreta, Ministry of Economics of the Republic of Latvia, VVV Zuid-Limburg, Agència de Turisme de les Illes Balears atb, Toscany Tourist Board

Thema

Economie & ondernemerschap, Toerisme en recreatie

Prioriteit

Conurrentiekracht KMO

Website

Informatie aanvragen

U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.

Meer info aanvragen